- Мотиви за създаване или придобиване на предприятие:
- Някои хора непременно трябва да притежават или управляват голямо предприятие с много персонал;
- За други, мотивацията им може да е свързана с детска мечта, хоби, семеен бизнес или изгода и може да създаде/придобие малък сладкарски цех, ателие за поправка на обувки, сладоледена къща, галерия и т.н.Мотивите та един човек за създаване на предприятие ще са:
- Продиктувани от неговото вътрешно усещане за независимост, реализиране на определени цели, висок доход, добри инвестиции, бърза възвръщаемост и т.н. – това са т. нар. Индивидуални мотиви;
- Продиктувани от това, че неговата идея за създаване или за придобиване на предприятие съвпада с държавната подкрепа за разкриване на работни места в региона, подобряването на икономическата структура, повишаване на икономическата независимост на заетите в материалната сфера – това са т.нар. общоикономически мотиви. Мотивите за стартиране на стопанска дейност се формират след проучване и анализиране на външната среда. В нея се включват следните предпоставки:
А) Състоянието
на икономиката в страната – инфраструктура, промяна на БВП, промяна
на реалните доходи на населението, инфлация, безработица, междуфирмена
задлъжнялост, квоти за внос и износ, мита, данъци, условия за борсова търговия,
валутен курс, основен лихвен процент по влогове и кредити и др.
Б) политически
и социални събития – информираност за влиянието на политическите и
социалните събития върху стопанската дейност, свързани със: закони, лицензи,
избори, ембарго, международни спогодби.Социалните фактори може да са:
отрицателен прираст на населението, брой на пенсионерите, брой на разводите, образователно
равнище и др.Тази съпоставка следва да се направи, както на национално и
регионално ниво, така и да се информираме за различията между европейското и
националното икономическо законодателство.
Няма коментари:
Публикуване на коментар